zondag 28 oktober 2007

Voor Candice !! (maar ook wel voor al de rest!!)

Haaaaai,

Even een reactie op het bericht van Candice, over haar strijd met de elektronica... :d, Je bent niet de enige... Nu heb ik nog geen ongelukkige verhalen te vertellen over wasmachines (behalve dan dat de betaalautomaat soms vast zit, waardoor je of je was pas na een aantal uren terug krijgt -de deur blokkeert dan namelijk vanzelf- ofwel je weer een aantal euros meer betaalt.. geen van de twee is aangenaam...). Daarentegen wil ik graag ook reageren (haha, ik begin al het rebel-karakter van de Parijse studenten over te nemen!) op de uitzending van Ter zake een paar weken geleden. Degene die deze aflevering gezien hebben: ja, het is daar dat ik deze maanden woon, en ja, ons inderdaad kasteel-achtige huis werd in de uitzending (in verband met de fraudezaak rond de ambassadeur) het 'Ritz' van de Cité genoemd ! Oke, we zitten er lang niet slecht (belange niet!) , maar er mankeert soms toch wel wat aan, ze! Candice, ik zit hier momenteel bijna in het pikkendonker te typen... van de drie spotjes die er zijn, werkt er nog maar eentje met zekerheid, eentje (net natuurlijk dat van mijn bureau) heeft het al van in het begin af laten weten en het andere is nogal wispelturig: met eerder de nadruk op het defecte dan op het lichtgevende... De gehele elektriciteit valt ook geregeld uit, het is de laatste tijd niet meer veel gebeurd, dus ik verwacht elk moment weer een coupure! En ik weet niet waarom, maar het gebeurd meer in mijn deel van de gang dan in het andere deel! tsss, ... :)
Het internet valt ook geregeld helemaal weg, soms wel voor een dag of twee, maar ook dat is nu relatief beter! Mijn badkamer daarentegen begon deze week lastig te doen: de douche begon te verstoppen... Na een poging tot ontstoppen (dat was lastig want het putje zit veel te diep om aan te kunnen) heb ik vastgesteld dat het misschien wel beter zou zijn dat de kuisvrouw die (verplicht van de directie) elke week onze kamers kuist haar emmer niet meer zou uitgieten in mijn douche, want alle pluizen die ik opgevist heb waren niet zo leuk.. De douchestang is ook een beetje aan het lekken, met gevolg dat plots mijn kleren die op de grond lagen (want ik heb geen kastjes van thuis kunnen meenemen), nat waren. Dit omdat net over mijn douchegordijn dus straaltjes water neer kwamen, omwille van de lekke stang! Dit dan maar opgelost door een handdoek op de grond te leggen en die tot 'mat' te promoveren! Vorig weekend hebben we dan ook een verstopping van de wasbak in de keuken meegemaakt, maar met enige trots kunnen we dan ook vermelden dat we die met drie
meisjes hebben gemaakt... Het was een hele grappige, maar niet zo al te propere bedoening (en neen, ik heb geen foto's van mijzelf besmeurd met het water van de afvoerpijp !!! dus vraag er maar niet naar :p)!!!
Jammer genoeg stond wel de keuken dan wel even blank.. maar opgelost hadden we het wel!
En, eerlijkheidshalve, moet ik ook wel zeggen dat we de verstopping te danken hadden aan medestudenten die een te grote hoeveelheid pasta en rijst wilden doorspoelen...
De 'cuisinettes' (zijn kleine ruimtes met nog twee kookvuurtjes) zijn daarentegen wel echt kapot en dat ligt toch niet aan ons...
Nu, zo zijn er nog wel wat van die dingen.. die niet werken, of het op de slechte momenten laten afweten, zoals printers, kopiemachines, maar ik zal er verder niet meer over klagen! :)

Ha, dat deed effe deugd... Lekker klagen :d, maar voor de duidelijkheid, ik zit hier goed, wil hier niet weg en al die technische probleempjes.. ze zijn goed te overleven :d
Candice, je t'embrasse ! (en ik deel ook wel een beetje in je leed, haha, hopelijk overleef jij het ook nog!;) )
A ciao,

Klara!

2 opmerkingen:

Candice zei

jeuj, gedeeld leed en een titel met mijn naam erin! ondertussen ben ik weer vriendjes met de wasmachine, en is onze thuis-mixer naar genua gereisd om chocomousse met mij te maken.
De relatie met de elekronica is momenteel dus weer redelijk stabiel... Ik hou je op de hoogte over verdere evoluties.
Momenteel zijn het vooral administratieve zaken die mijn ergernis opeisen...maar daar moet ik andere Erasmussers waarschijnlijk niets over vertellen!
Liefs en geniet van Parijs,
Bacio,

Candice

Hilde.S zei

Hey zotteken!
ier uw kleinste zotje 4 life!:p
Ik d8, ik geef es toe aan haar gezaag en ik kijk es naar haar blog.
Nie zegge aan mama en damien hé want ik schrijf het nu le jour avant le départ (:p) en tis nu eigenljk de bedoeling dak dingen vo school doe, maar nadat de computer 3 keer uitviel (viva la elctronica) heb ik dan maar gezgd: FOERT! ik schrijf naar klara.
Nuja ik zie je morgen.Mooie website, veel klucht, hier in mechelen moest ik je veeeeel groetjes doen van moemoe en vava, in de slimste mens ter wereld heeft rik torfs zich van zn beste (ahem!) flauwste dus kant laten zien, helmut sprottie, pardon flottie uh...LOTTi!heeft zich ook sympa getoond (verbazing alom!) en de vrouwen (annelies kweeniewie) hebben weeral eeens getoond da wij de goeie zijn, het sterke ras,enz...:p
Sorry mannelijke lezers zo ist nu eenmaal.Kijk je ook es naar mijn blog?Kijk op google.be (internet) naar jozefien oerlemans en ergens halverwege of aan het einde vn de pagina staat er als titel: "hello efriepoty) en wie zou dat anders kunnen zijn dan ik?:d:p
XXX ik laat je, tot morgen!XXXjoze.